Cecilie - bindeleddet mellom klubben og publikum

Alle som har vært innom Øster Hus Arena har sett et vennlig ansikt møte deg med et stort smil. Cecilie skulle etter planen starte i jobben som privatmarked -og arrangementansvarlig første april i år. Etter som Sandnes Ulf ble hardt rammet av nedstengningen i mars ble hun permittert. Første august kom hun endelig i gang. Vi har tatt en prat med Cecilie nå som hun har fått noen måneder med erfaring;

Annonse:

Cecilie, før vi snakker om det spesielle 2020 og hvordan det er å jobbe i Sandnes Ulf, kan du fortelle litt om deg selv? 
– Jeg vokste opp rett ved stadion, så man godt si at jeg har vært lyseblå hele livet. I min barndom spilte jeg fotball i Sandnes Ulf, men måtte gi meg grunnet dårlige knær. Nå har jeg en sønn som er aktiv i klubben, så jeg kjenner klubben godt fra utsiden kan man si. Jeg er i dag bosatt på Varatun, så jeg er og blir en ekte Sandnes-jente, forteller hun stolt. – Jeg trives best når jeg har mye å gjøre og mange jern i ilden.

Ryktene sier at du nekter å svare på hvor gammel du er, men jeg må spørre på vegne av våre lesere. Hvor gammel er du Cecilie? 
– Hahaha, tror du jeg sier det her? Hvis noen lurer på min alder kan de komme bort å spørre meg personlig. Da skal jeg vurdere å svare, svarer Cecilie med et glimt i øyet. 

Før du startet din jobb i Sandnes Ulf, hva gjorde du da? 
– Jeg kommer fra IT bransjen, og har erfaring fra kjente og mindre kjente selskaper innen det fagfeltet. Fokusområder i mine tidligere jobber har vært kundeservice, logistikk, IT og event, så jeg håper og tror jeg kan ta med meg kompetansen jeg har opparbeidet meg inn i Sandnes Ulf, sier Johannesen.

Som privatmarked -og arrangement, kan du fortelle hvilke oppgaver du har ansvar for i Sandnes Ulf? 
– Årh, hvor skal jeg begynne? Jeg digger jobben min, utbryter hun, før hun fortsetter; – Jo, hovedfokuset mitt er å få flest mulig folk til stadion, men i disse tider har jeg en stor konkurrent i Covid-19. Mine oppgaver er blant annet å skape opplevelser på stadion, at folk trives når de besøker oss og har lyst å komme igjen. Du kan gjerne kalle meg et bindeledd mellom klubben og publikum - min dør står alltid åpen. 
– Jeg er også ansvarlig for bookingen og koordineringen av konferansesenteret vårt, et konferansesenter vi er veldig stolte over. I en verden uten Covid-19 ønsker vi å samle mest mulig folk på både sportslig og utenomsportslig events. Det er uendelige muligheter hos oss, så spør meg gjerne om du lurer på noe rundt vårt tilbud på Øster Hus Arena, forteller en stolt og ydmyk Johannesen. 

På kampdag er du en travel dame. Du går opp imot 20 000 skritt på det meste, kan ikke du fortelle hvordan en kampdag er for deg? 
– Ja, jeg går mye, men ser på det som god trening. Kampdagen er som du sier veldig travel for meg. Det er mye som skal klaffe på kort tid, og alt skal gå riktig for seg, smiler hun. 
– Før kamp er det mye administrativt arbeid som utdeling av billetter og fordeling av praktiske oppgaver for frivillige. Kampdagen begynner tre timer før kamp for min del. Min første oppgave er kampmøte med representanter fra motstanderlaget, dommerne, NFF og produksjon her hos oss. I møtet går vi gjennom kamparrangementet med alt fra draktfarger og vanning av banen, til eventuelle seremonier. Etter kampmøtet har jeg møte med de frivillige som stiller opp. En fantastisk gjeng! Hver eneste kamp stiller mellom 20 og 30 personer for å hjelpe oss med gjennomføring av kamp, billettsjekk, sikkerhet, kiosk og produksjon. Vi hadde ikke klart oss uten dem, forsikrer hun oss om. 
– Videre tar jeg imot motstanderlaget når de ankommer stadion og viser dem til garderoben. 
– Når kampen starter er egentlig mye av min jobb gjort, men jeg prioriterer å følge opp de frivillige for å se at de har det fint og alt går greit. 
– Når dommeren blåser i fløyten og Sandnes Ulf forhåpentligvis har tatt tre poeng, har jeg møte med delegaten fra NFF. Her går vi gjennom utførelsen av kamparrangement og vi får tilbakemeldinger på ting vi gjør bra og ting vi kan forbedre, forklarer Johannesen. – Som du hører er det mye som foregår i kulissene på en kampdag, og hvis jeg ikke hører noe, har det som regel gått fint, forteller Cecilie, som igjen nevner hvor mye hun elsker jobben sin. 

Til slutt Cecilie, hva er det beste med å jobbe i Sandnes Ulf? 
– Alt!, svarer hun raskt før hun fortsetter; – Kampdag er for meg et stort høydepunkt. Da får man belønning for alt arbeidet, når alt går på skinner vell og merke, sier hun. – Ellers gjør jeg mye forskjellig og ingen dager er like. Jeg føler jeg lærer noe hver eneste dag og man møter mange fantastiske mennesker. 
– Jeg er en person som liker å bli utfordret og gå ut av komfortsonen. Det får jeg hele tiden i Sandnes Ulf. Jeg er relativt ny i klubben, men jeg gleder meg masse til å gå på jobb hver eneste dag. Jeg gleder meg til fortsettelsen og en 2021 som forhåpentligvis blir normalt når vi kommer til seriestart og april, avslutter hun.

Vi takker Cecilie for praten og er takknemlig for at en person som er så glad i klubben og har masse erfaring fra relevant arbeid fra tidligere, velger å jobbe hos oss. 

Annonse fra Obos-ligaen: